Kritika TV emisije: Namjerno izostavljanje naših igrača?

Objavljujemo Kempesovu kritiku emisije HNTV-a:

Dolazak sve većeg broja stranaca u HNL od ove sezone je postala tema stručnjaka i navijača te kao i uvijek postoji mnogo oprečnih razmišljanja na tu temu, što je i normalno i u redu. Ista tema je obrađena u emisiji od HNTVa „mali nogometni razgovori“, klasične teze da li stranci poboljšavaju ligu, da li koče mlade igrače i puno je tu već ranije iznesenih teza prožvakano. Ako se mene pita, a znam da me se pita, to sa strancima je najčešće isključivo i samo „ćorava kokoš naleti na zrno“, ne samo kada su klubovi kao Gorica ili Istra u pitanju, nego čak i dinamo i hajduk, koliko god se i jedni i drugi busali u svoju „struku“. (Iako, mora se priznati da je masu faktora koji će utjecati na to da li će se neki stranac prilagoditi ili ne i pokazati svoje kvalitete na terenu). No nisu stranci tema ovog članka.

HNTV poslovično takve emisije snima samo s onim sugovornicima kojima može platiti tramvajsku kartu u ZG da se pojave u studiju ili ako zamole nekog komentatora arenesport koji se nađe u drugome gradu radi prijenosa utakmice, da u fušu snimi nekakav razgovor. Sugovornici su dakle bili samo iz ZG okruženja, jedan neartikuliran i živopisan, drugi uglavnom šutio, dok je treći, izvjesni Črnko koji predstavlja Nk Goricu bio i zanimljiv sugovornik i čak je njegov entuzijazam simpatičan. Prva dvojica su bivši trener i djelatnik Nk Lokomotiva, a sada instruktor u HNS-u, a drugi aktualni predsjednik Nk Lokomotiva. No ni oni nisu tema, ali su važni za sam kontekst priče.

Cijela priča o strancima je bila usmjerena na to, koliko će oni usporiti razvoj naših igrača, napravljene su usporedbe s ostalim ligama, naravno red statistike pa još malo statistike, pa se na osnovu toga izvode nekakvi zaključci. Voditelj emisije je bio Blažičko.

“Kandidati” za reprezentaciju

Došlo se do teme potencijalnih reprezentativaca. I to je tema ovog članka. Voditelj se pretvorio u narikaču i oplakujući Mandžukića počeo zapomagati kako nema HRVATSKIH igrača koji su u vrhu strijelaca domaće lige. Pa je tako voditelj kojem su inače puna usta transfermarkta, sastavio listu strijelaca u HNLu.

Da, dobro vidite. Mirko Marić je BIH igrač! Ok, nije sporno, dečko je rođen u Mostaru, igrao za Široki sve 5, nema problema… DA VEĆ NIJE 2 PUTA IGRAO ZA HR REPREZENTACIJU!!! I to kao igrač lokomotive! A prije toga je ubilježio i 4 nastupa za HR u21 i zabio 2 gola! Znači dečko je oddaaavno odabrao igrati za HR, a ne za BIH!

Ok sada će netko reći kakav Marić, zabio SAMO 5 golova, zna on i promašiti bla bla, di je on od ovog ili onog reprezentativca… ok, može se i o tome na taj način razgovarati. Međutim, dvije su kvake. Prva, Mirko Marić je zabio 5 golova iz igre. Na listi vodećih strijelaca osim Hebera i Kastratia, svi igrači su minimalno jednom ili dva put izvodili penale, da je Marić izvodio penale, sada bi izvjesno bio vodeći strijelac s 9 pogodtka. Ne, to neznači da on treba izvoditi penale, jer ih Hajradinović dobro izvodi i sastav i klub generalno su podređeni kolektivnim, a ne pojedinačnim rezultatima! A koja je druga kvaka?

Nakon još podužeg razglabanja simpatičnog četverca i lamentiranja naširoko o svemu vezanom uz HNL, kao summa summarum, voditelj je upregnuo sve svoje kapacitete da složi „širi popis igrača koji bi konkurirali za reprezentaciju“. Pa da vidimo…

Znači na popisu je BRUNO PETKOVIĆ, s 4 zabijena gola ove sezone!!! Znam da je netko sigurno posprdno doživio moje spominjanje Mirka Marića u kontekstu reprezentacije, a što ćete onda reći sada?! Znači ekipa se perfidno napravila blesavima i svrstali su Mirka Marića u krug stranih igrača kako bi mogli na popisu otvoriti mjesto za Brunu Petkovića!! Kada su vidjeli da Marić nema 30 godina i nije star, onda su skontali da nebi bilo loše reći da je stranac.

Da se sada pita voditelja za ovaj popis, on bi sigurno rekao da je to neka šira perspektiva u dugoročnom razdoblju bla bla, jer kako bi drugačije objasnio na popisu pojavljivanje Balića, Ćorića, Sose, Bašića, Jakoliša, Lorenca Šimića? Jakoliš ove sezone u AUSTRIJSKOJ ligi u 12 utakmica nije zabio NITI JEDAN GOL, a ostali spomenuti igrači, baš kao i Halilović uopće niti neigraju! Krovinović je pauzirao cijelu sezonu zbog strganog koljena!

Sigurno bi se zakleli živima i ne živima da on nije ni mislio da oni trebaju sada biti u prvom sastavu reprezentacije. Ok, sve 5. Ali zašto onda na popisu nema nigdje ni Pere Bočkaja, nema ni Roberta Mudražije, Mirka Marića, Marka Malenice? Golmani su posebna priča. Pletikosa je nasljedio Ladića i u najboljim svojim godinama je bio dostojna reprezentativna jedinica. Kako dinamo poslije Butine je imao samo rupe na golu (što bi saznali tek kada bi igrali europske utakmice) ili samo strance, a s obzirom da je hajduk imao uglavnom rupe od igrača na terenu, guranje hajdukovih golmana u reprezentaciju nakon Pletikose i Subašića se već obavlja po defaultu. Kalinić je dokazao da je u najboljim golmanskim godinama postao rupa, tako da više ni u klubu ne brani, Letica je još samo potencijal koji je proizvod „hajpa“ njihove javnosti. Ajd ok, ali kako objasniti guranje u reprezentaciju ŠEMPERA I POSAVCA!?! Šemper je golman koji se blamirao braneći u dinamu i u lokomotivi, pošto poto je poslan nekome na posudbu, valjda da možda netko treći od njega napravi golmana. Posavec? Pa on je postao sprdnja i među hajdukovim navijačima, pitanje je hoće li on više vidjeti prvu postavu kod njih.

Izostavljanje Malenice koji bi prema svemu pokazanog morao biti među prva tri golmana reprezentacije je ili čisto neznanje ili čisti bezobrazluk!

No to nije sve, u videu s isječcima navedene emisije, pazite dobro, kada izlazi grafika s popisom navedenih igrača, Voditelj u istom trenu kaže slijedeće citiram doslovno „nemojte se ljutiti znao sam da će biti pitanje GRBIĆA,“, a lik valjda taj iz lokomotive „ovaj ko je to radio nema pojma, hekmehe he“. GRBIĆ?????

Ok, na popisu je, nekim čudom, Alen Grgić. Ima li i tu kvaka? Ima. Vidite ovaj mali plavi upitnik kod Karačićevog prezimena? Ako vam je možda promaklo, desni bek lokomotive Karačić je ove godine dobio poziv da igra za Australiju što je s oduševljenjem prihvatio, te je već bio na njihovim okupljanima i pred odlazak na SP je otpao s popisa. Sada nas informiraju kako se on ipak predomislio i gle čuda sada kada su Vrsaljkova koljena postala staklena, on bi ipak igrao za Hrvatsku. Čudi me da voditelj zna za taj detalj, a ne zna primjerice da Marić nije BIH, već HR igrač… ah da, pa nije voditelj Osijekov neformalni glasnogovornik, pa da bi morao znati. I taj Bartolec. Igra za taj danski klub čije ime moram kopipejstat ali mi se ne da, i koji je trenutno JEDANESTOPLASIRANI u danskoj ligi. Ok, uvijek je moguće da neki wundertalent zaglibi u prosječnom danskom klubu. Al postavimo ovako stvari, zamislite da je taj Bartolec bivši igrač Osijeka, a Grgić trenutni igrač lokomotive… znate li kada bi Bartolec bio ispred Grgića? Nikada. NIKADA! Sada kada je koooooonačno jedan naš igrač na nekom širem potpisu, želi se brže bolje vratiti Karačića u krug HR reprezentacije. Buraz, tko te j.. sam si tako odlučio!

Da se razumijemo, ovdje nije riječ o tome da bi bilo koji igrač Osijeka bio instant pojačanje za reprezentaciju. Ali ono što morate razumijeti, a mnogi i razumiju da i većina svih tih opjevanih dinamovih igrača koje je eto „dinamo dao reprezentaciji“ ni nisu bili kandidati za reprezentaciju u trenutku kada su debitirali. Nego je sistem slijedeći: ugurati ćemo par imena u reprezentaciju, a oni će igrajući s dokazanim igračima u reprezentaciji dobiti ime i cijenu, mi ćemo ih prodati van u dobre klubove i sve što oni trebaju je da tek tamo postanu igrači koji će rezultatski moći doprinjeti reprezentaciji. To je obrnuta psihologija, uvjeriti ćemo javnost da je netko reprezentativni kalibar, ako postane, reći ćemo koliko smo u pravu, a ako ne, nitko ih više ni neće spominjati. Danas nitko više ne spominje igrače kao što su Čale, Pokrivač, Agić, Silvio Marić, Josip Šimić, Šokota, Ivan Bošnjak, Sammir, Antolić, Schildenfeld… sve igrači koji nisu ništa doprinjeli reprezentaciji, a neki su igrali i preloše… ali je poanta da i svi ti Ćorluke, Vrsaljci, Lovreni, Brozovići, kao igrači dinama nisu ništa mogli pomoći reprezentaciji, nego su postali igrači jednom kada su prodani van. Stvarno su izuzeci jedino Modrić i Eduardo, debitirali i odmah postali nositelji, možda još poneko ime. Evo, zaista sam objektivan, moguće da će to biti i Lovro Majer.

Mandžukićev poučak

Ali možda je upravo dobar primjer Mandžukić za kojim svi nariču sada, revaju i zapomažu, jer gdje će sada biti HR nogomet bez njega? Ok, sve 5, njegov doprinos reprezentaciji je ogroman, sigurno spada u petoricu najzaslužnijih za postignute rezultate. Ali, ajmo vidjeti kako je krenula njegova reprezentativna karijera. U svom trećem nastupu kao igrač dinama zabija gol protiv engleske kada su nas razvalili 4:1 na ruglomiru. To je bio počasni pogodak, ne neki koji bi nas vratio u egal. Nakon toga je odigrao još 13 utakmica reprezentaciju ukupno 751 minutu kada zabija tek svoj drugi gol za reprezentaciju, kada je bio igrač Wolfsburga već (pa prodali ga, ipak je reprezentativac), a 10 nastupa za repku je prethodno upisao kao igrač dinama. Igrač nekog drugog kluba bi dobio toliko šansi? Čekalo bi ga se 13 utakmica da zabije 2 gol? Pustite vi sada što je Mandžukić tada bio veliki potencijal. BILI SU I DRUGI. To vrijedi za većinu igrača ikada koji su iz dinama zaigrali za reprezentaciju, dinamo ih je samo gurao tamo, a drugi klubovi su ih napravili reprezentativnim igračima nakon što su ih kupili. Naravno, nakon svega što je Mandžukić dao za HR repku, bar on sigurno treba biti više zahvalniji Felixu Magathu što je on od njega napravio igrača, a ne nekakvim dinamovim trenerima za jednokratnu upotrebu.

Danas je egzaktan primjer igrača koji su se gurali bez ikakvog pokrića Halilović, pa Ćorić koji na terenu izgleda kao bambi na ledu, sada je odjednom i Oršić, nakon 3 godine Koreje postao igrač dostojan reprezentacije. Igrači kao Murić koji su okrenuli leđa dinamu i otišli jer nisu htjeli imati posla s određenim strukturama, sada ih prokazuju kao nekakve budale kojima su kao karijere propale, a zapravo bi tako izgledale karijere većine dinamovih igrača da i nisu bili gurani u reprezentaciju prije nego što su realno istoj mogli pomoći svojim igrama. Šunjić. U tridesetom nastupu će možda odigrat vrhunsku predstavu, pa će reći „jesmo vam rekli“? Novi Ognjeni Vukojevići i Jerke Leke, jednodimenzionalni igrači koji su se toliko ustalili u reprezentaciji da nitko nije ni postavljao više pitanje jesu li oni kvaliteta za reprezentaciju. Da, može se postaviti pitanje tko bi igrao umjesto njih kada su oni bili reprezentativci, ok, ali se može postaviti i pitanje da li bi Hrvatska osvojila srebro s njima u sastavu ove godine? Kao što se može postaviti koliko igrača ima još pa i u Inkeru ili Cibaliji koji imaju samo pluća i samo radijus kretanja? Takav je i Šunjić, igrač koji na svaki žuti karton koji dobije mu se oprosti još barem 2, i to samo zato što je bio igrač lokomotive, a sada dinama. Puno je takvih primjera.

Što naši igrači trebaju misliti nakon svega?

Ovo nije samo pitanje onoga: ako igrač igra za reprezentaciju, lakše će se prodati i to za veći novac. Ja nisam niti menadžer, niti odvjetnik, niti član obitelji Marića, Grgića, Malenice, Mudražije ili Bočkaja. I ovo nije članak o njima. Sva petorica su više pokazali daleko više ove sezone od igrača koji su na tom popisu a nemaju više od 2-3 nastupa u svojim sadašnjim klubovima, pa i od onih koji su odigrali pristojne minute, ali su pokazali jedno veliko ništa. Mene ne zanima u koliko jakim klubovima ti igraju. Uostalom i sam se voditelj uzjapuri i napiri kada treba braniti kvalitetu HNL-a (i ja se čak s njim slažem po tom pitanju). Za Bočkaja ja čak i mislim da iz principa ga ne žele zvati niti u mladu, a kamoli seniorsku reprezentaciju jer bi time dinamova struktura morala priznati pogrešku što ga nisu uzeli iz lokomotive. Također, da je igrač dinama i da zabija te golove iz slobodnjaka cijela država i javnost bi bila zasuta komentarima o kvaliteti o kakvoj su Zico, Garincha, Ronaldino Gaucho, Juninho Pernambucano i mnogi drugi mogli samo sanjati. Sada dok je u Osijeku, sada je to jednodimenzionalni igrač koji ima samo slobodnjake i ništa više.

Glavni problem je poruka koju dobivaju igrači koji danas igraju za Osijek, a sutra bi moguće mogli igrati: „sve što vi napravite u tamo nekom Osijeku neće biti dovoljno, već morate napraviti 10 puta više od nekoga tko igra u dinamu i lokomotivi, a koji će na kredit ulaziti u reprezentaciju“. Pored toga, svoje mjesto u reprezentaciji dobiti i igrači iz hajdukovog kruga, kako valjda nebi došlo do raspada države. U tom slučaju Osijek će teže prodavati igrače za veće novce, a time i teže kupovati gotove igrače i općenito dovoditi zvučnija imena. Pretenciozno je reći da se netko nas strašno boji već sada, ali zašto već sada ne puhati na hladno? dinamu je previše i taj jedan naslov što su izgubili od Rijeke, a ako usput možeš uvijek ugurati nekog igrača lokomotive na uštrb igrača Osijeka, zašto ne?

Ovaj članak nije samo zbog navedene emisije i spomenutog novinara, nego općenito zbog ciničnog stava prema našim igračima i klubu koji postoji unatoč dobrim igrama i rezultatima. Klub je pokušao nešto po tom pitanju, pa se to pretvorilo u nekakve masonističke zavjere protiv izbornika Dalića (od tovara prije svega, naravno, onaj transparent u 1. kolu). A medijske pojave kao Blažičko, koliko god se činile nebitne i koliko god ih netko relativizirao, bilo da su samo glasnici nečijih odluka i politika ili bilo samo da puštaju „probne balone“, oni su kao lakmus papir jer ideja za guranjem nekoga u reprezentaciju prvo krene od nekog novinara (zagrebačkog), a kasnije ju više nitko niti ne preispituje. S druge strane rijetko neki igrač uđe u reprezentaciju dok se njegovo ime medijski ne prežvaka. To što je navedeni povrh svega pristran i dinamovski obojan, to je samo gratis.

Nemojte zaboraviti! Pravo pomlađivanje reprezentacije kreće u naredne dvije godine! I zato već sada treba se usprotiviti polarizaciji reprezentacije između dinama i lokomotive s jedne i hajduka s druge strane!

Što poručiti našim igračima?

U našem sastavu moguće ima igrača koji vjeruju da im je domet HNL i da mogu biti vrlo dobri ili odlični igrači za HNL igrači i to je u redu i to je stvar samoprocjene i objektivnosti (iako mnogi navijači smatraju da su pojedinci i iznad toga koliko god oni bili samokritični). Drugi igrači s pravom smatraju da mogu i moraju više i da ako ne već sada, onda vrlo skoro imaju pravo dobiti šansu i u reprezentativnom dresu A selekcije, posebno imajući na umu tko sve dobiva šansu i na lijepe oči i na račun povlaštenosti pojedinih klubova.

Naši igrači moraju znati, ne samo da vi svi kao pojedinci se imate pravo nadati reprezentativnom dresu, već i mi kao navijači smatramo da želimo imati takve igrače, jer je to odraz i ambicije i potrebe da se dokaže kvaliteta na terenu, ali i konačnici ostvari odličan rezultat s klubom za kojeg sada igrate i čije boje nosite, a na kojeg smo toliko ponosni! Dok vas neopravdano zaobilaze jedina poruka koju možete dobiti je: neka Nk Osijek bude vaša reprezentacija!

Igrajte za njega svoje najbolje partije i ne samo da ostavite srce na terenu što se kaže, nego odigrajte svoje najbolje partije koje ste oduvijek zamišljali da možete igrati! Pred vama su 4 teške i izazovne utakmice u kojima puno toga možete dokazati svim tim navjernim judama! Neka vam Nk Osijek bude i klub i reprezentacija! Zagrizite svi skupa i bacimo se u borbu za sam vrh do kraja i idemo uzeti taj kup! I neka vam izlazak s Nk Osijek u europska natjecanja slijedeće ljeto bude vaše svjetsko prvenstvo i zabijte im svima njušku u blato na terenu, baš kao što će uprava svim nevjernim judama zabosti njušku u blato jednom kada dovrše kamp i stadion! Pokažite ovim salonskim trenerima i kvazi stručnjacima tko su pravi reprezentativni potencijali!!! kao i mnogim nevjernicima koji posprdno po svojim podcastima danas govore, „ma, zar je itko išta očekivao od Osijeka!?!?“.

Idemo! zajedno smo jači!

A sada isječci iz navedene emisije, ne vjerujem da se većini da gledati cijelu (pogotovo ne nakon ovog teksta…).